21 Januari 2011

tips memberi tumpuan pada kerja anda..

salam jumaat...
ari ni ai kena siapkan tender yg nak submit ari isnin depan iaitu 24hb...
so disamping nak menyiapkan kerja dan menumpukan perhatian pada tugasan..
beberapa tips bole digunapakai bagi melancarkan kerja anda...


1. Ketepikan hal lain


maksud nya, untuk melancarkan kerja dan dapat menumpukan kerja tuh.. kena la hal lain diketepikan sementara waktu supaya kerja cepat siap.. dan tidak ada kesilapan. bayangkan la dalam nak siap tugasan korang nak pk plak hal lain cam esok nak p dating la.. nak dating kat ne ye? dah tak tumpukan perhatian ngan keje .. hahahaha


2. Kalau lapar makan dulu


ni kena la isi perut dulu sebelum makan.. kalau tak asik teringat nak makan je.. camna nak tumpu ngan keje.. terbayang nak makan tuh la ni la.. silap2 ari bulan tgh buat keje terbayang plak pizza ke burger ke? mcD ke? hahaha so lebih baik makan dulu baru la ley tumpu ngan keje...


3. List Need To Do.


hah ni pun penting gak supaya takde keje yg berkaitan yg tercicir.. dan dapat la buat keje tuh ngan teratur kan....


4. Jangan Buat keJe Last Minute.


ini memang penting teramat2 penting... jangan buat last minute ... sebab apa tau.. kalau last minute ni mesti ada yg tercicir.. dan kalau last minute nie... kita tak sempat nak review semula keje2 kita.. so rancang la masa anda untuk buat keje...


5. Jangan buat kerja sambil berblogwalking...


hahahahahahhaa memang jangan buat hal nie... sebab aku tengah buat nie.. so sampai la ni keje tak gerak2 laie... so apa yg penting buat keje dulu... ada masa baru berblogwalking atau berblog...


selamat berkerja.... muaahhhsssss