15 November 2010

Kisah Uncle Seeker nGan Bekas Permaisuri

Salam...
di kesempatan dalam ruang masa yg singkat nie...
nak gak amik kesempatan untuk berceloteh jap..

skang ni kecoh tentang kisah 'cinta syyyh' antara Uncle Seeker n X-Permaisuri
dok jengok gak blog uncle tUh... 
macam2 komen la yg aku baca... tapi aku berkenan sangat ngan komen salah seorang nie... 

'dari sudut pandangan seorg manusia..hukum logik nyata bhw anda seorg lelaki lemah...tewas dlm sesuatu perkara dan bertindak atas dasar keterdesakan..dari penulisan anda..anda jelas sekali mengaibkan diri sndr dan org lain..saya bukan ingin menyangkal atau menerima kebenaran kisah ini..tetapi saya lbh menitik beratkan nilai kemanusiaan di kalangan kita..anda berani kerana benar..tetapi benar anda ini begitu murah..diharapkan anda bisa membuang hal ini..jgn kerana marahkan seseorg..abis maruah menjadi brg berdagang..anda org yg dikenali dan semakin dikenali..berilah contoh yg baik utk masyarakat..bertindak sebagai lelaki yg budiman..sekian..semoga kerendahan diri muncul dlm diri anda dan kita smua..'

noted: jangan la kerana marah kan seseorang sampai sanggup nak mengaibkan..
            jangan la pulak kerana cinta di tolak, segala perkara yang diluar jangkauan akal 
            dilakukan...
          apa pun yang berlaku sebenarnya tiada siapa yg tahu kebenaran hakikinya... biar la 
          Allah yang   menghakimi segalanya




    

serasanya manusia sekarang ni mempunyai akal fikiran yang bijak 'brilliant' tapi kekadang manusia jadi pendek akal hanya semata kerana c.i.n.t.a mungkin kah ianya terlalu di campur kan dengan nafsu... sehingga perisa akal sebenar menjadi tawar...



renungkan la sama gak seperti adegan remaja 'Aku Pilih KLCC' rasanya kawan2 semua dah mellihat adegan tuh... Nauzubillah

3 ulasan:

one2paii berkata...

gua da baca blog die..mmg teruk..mengaibkan org jerk..th ape2 th

ferry berkata...

aku dah baca n dah komen..ko tak review pn komen aku..kekekek

iLa SaHaR berkata...

one2pai ~~~~ memanng hampeh kan...
ferry ~~~ uik asik nak merajuk je ngan aku nie... jangan la macam tuh... hehehehe