12 Disember 2010

pedihnya bila berterus terang... tapi ada indahnya

terpanggil nak meluahkan rasa apabila membaca entri ferry (so kredit untuk dia sebab memberi aku idea)


1234
Isnin Sampai Jumaat
Wang Ringgit Boleh Dicari
Tapi Mana Nak Sama
Dengan Kau Seorang
Yang Suka Berterus Terang
Hanya Kau Yang Ku Sayang
1 2 3 4
Siapa Cepat Dia Dapat
Kalau Sakit Makan Ubat
Tapi Mana Nak Sama
Dengan Kau Seorang
Yang Suka Berterus Terang
Hanya Kau Yang Ku Sayang
Yang Ku Sayang
Hati Riang
Jiwa Tenang
Daku Senang
Terus Terang
Semakin Susah Nak Menjadi
Seseorang Masa Kini
Tapi Saya Tak Peduli
Janji Hati Yang Riang
Dengan Kau Seorang
Yang Suka Berterus Terang
Hanya Kau Yang Ku Sayang
Dengan Kau Seorang
Yang Suka Berterus Terang
Hanya Kau Yang Ku Sayang
Yang Ku Sayang
Hati Riang
Jiwa Tenang
Daku Senang
Terus Terang (2X)
(Lirik Lagu Terus Terang - Butterfingers )

sepanjang aku mengharungi kehidupan nie..
banyak pahit jerih manis kenangan dan pengalaman yg aku perolehi...
jatuh bangun aku untuk meneruskan kehidupan dengan tabah, banyak berkait dengan sikap berterus terang.




   
di sebabkan aku ni seorang yang boleh di katakan lurus bendul, 
aku sering menerima kata2 orang tuh adalah yg telus dari hati mereka.
sebabnya aku tak suka dengan orang yang hipokrit atau pun orang yg manis mulut.

kenapa aku tak suka orang yg hipokrit??
orang yg sebegini bagi aku tidak ikhlas dalam setiap perhubungan yang dijalinkan kerana orang sebegini ada matlamat tertentu untuk mendampingi seseorang. 
Selalunya bila tak dapat apa yg di ingini ... dia akan berlalu pergi..
dan aku memang selalu berjumpa dengan orang yg sebegini... 
orang yg macam nie.. air muka nya bole kita baca... nampak ketidak ikhlasan nye.

kenapa pula aku tak suka orang yg manis mulut???
orang yg ada sikap ini memang la indah je yg kita dengar dari mulut nya, takkan ada cacat cela nya kita di depan mata nya.
tetapi kita tak tau di belakang kita dia berkata2 buruk tentang kita. huh!!! bahaya tak?
dan orang yg sebegini memang ramai kita bole jumpa. 
dan aku yg jenis telus nie... selalu terkena ngan orang2 yg macam nie...

sehingga kan bila aku tak terdaya sangat.. aku menjauhkan diri dari semua orang .. gara2 aku kehilangan kepercayaan untuk menilai erti sesuatu persahabatan..

orang kata pedih bila mendengar perkara yg benar... orang susah nak terima hakikat apabila seseorang berterus terang tentang sesuatu perkara. 
tapi sebenarnya indah bila orang berterus terang dengan kita. memang sakit untuk menerima hakikat nya. tapi kalau di fikir sedalam nya. Orang yang berterus terang nie sebenarnya sayang dengan diri kita.
percaya tak? 
tak percaya??? 
kenapa tak percaya??
tau kenapa... orang yg sayang ngan kita nak kan yg terbaik untuk kita.. sebab itu dia bagitau kita terus terang... 
dan bila orang berterus terang ni mesti kita tak bole terima hakikat kan... mesti nak nangis la.. mesti nak benci la.. tapi kalau kita pikir sedalam2nya.. buruk baik nye.. mesti satu saat kita akan senyum gembira. betul....
percaya la...

akhir kata terima la hakikat nye biler orang berterus terang .. walaupun pedih tapi tak lah berpanjangan..
daripada orang berbohong ngan kita... memang indah pada mulanya ... tapi hakikatnya sedih nya lebey berpanjangan.. boleh menyebabkan kita akan ingat sampaii mati orang tuh dah pernah berbohong dengan kita...


selamat berhujung minggu

4 ulasan:

ferry berkata...

waduh2 ila..ok ni ferry straight to the point..ferry sokong ila

zacky ~786~ berkata...

ada btol yerr jugak tu..

zacky ~786~ berkata...

nice entry like it..!!

hehe.. sy berterus terang tau.. ;)

iLa SaHaR berkata...

ferry ~~ thanx atas sokongan anda

zacky ~~ itu sudah bagus