11 Disember 2010

TOLONG LA KAMI


seperti biasa aku tetap turut serta segmen2 yg abg Ben buat.
 


Ceritakan satu kenangan yang pernah anda lalui melibatkan isu merokok ditempat awam

kenangan tuh takde la sangat..tapi memang la selalu kalau aku berjalan ditempat awam nie.. aku paling pantang lalu kat segerombolan lelaki yang merokok. nak2 laie kalau dengan selamba nye menghembus asap rokok tuh ke arah aku.. menyampah la... kalau ensem pun aku memang reject terus la.. tak hormat langsung kat orang lain. Adalah skali tuh aku kat kedai makan.. tengah sedap2 makan sambil hidu makanan yg sedap .. boleh plak mamat sebelah meja tu merokok ngan asap yg berkepul2. time aku hidu tuh la time dia hembus asap rokok.. tersedak2 aku di buatnya... hangin nye aku.

Pernahkah anda menegur mereka yang merokok ditempat awam dan apakah tindakan yang diambil mereka ? 

aku ni nampak je ganas tapi sebenarnya tak berani. ada gak aku sindir 'wei aku tak nak mati cepat gara2 korang la' .. tak pun aku saja2 la buat batuk2 yg melampau.. cOnfirm orang tuh beralih arah dari aku.. hehehe... tapi memang susah nak tegor org yg merokok nie...

Rayuan anda pada mereka yang suka merokok ditempat awam
tolong la !! jangan la merokok di tempat awam... sian tau.. kalau nak cepat mati pun jangan la libatkan orang yg kat sekeliling... korang isap la rokok tuh dalam 1 bilik yg cuma ada korang je... cepat sket korang mati.. tak la libatkan orang yg tak bersalah...

p/s memang susah nak tegor org yg merokok di tempat awam nie...

5 ulasan:

Unknown berkata...

Kte sama lah. Nampak ganas, p sbnarnye tak berani. Hehe. Katakan 'TAK NAK MEROKOK'. Hehe. ^_^

zacky786 berkata...

wah menarik segmen nie.. nk wat gak la..

sekamar rindu berkata...

salam...

langkah paling efektif..haramkan rokok di malaysia...?

tapi kerjaaan kena berfikir byk kali cukai rokok melebihi 10billion tak dapat..

** follow ur blog..*84

nur berkata...

betul tu.. memang susah nak tegur orang esp yg tak kenal
ALL IN ONE

iLa SaHaR berkata...

betul tuh cukai rokok n arak sebenarnya salah satu pendapatan negara ????? abis tuh halal ke tak pendapatan negara kita